Om folkhögskola
Öppna nivå 2
Bildning och lärande
Folkhögskolans utbud
Resultat och effekter
Folkhögskolan utjämnar klyftor
Finansiering
Vår historia och framtid
Här finns vi
För personal på folkhögskola
Öppna nivå 2
Kalender
Pedagogik
Öppna nivå 3
Jag-vi-världen
Demokrati och likabehandling
Öppna nivå 4
Folkhögskolekvarten inför EU-valet 2024
Tips på åtgärder vid svåra situationer i klassrummet
Workshop: Så möter vi utmanande situationer i klassrummet
Likabehandling i klassrum och lärarlag
Global hållbarhet i undervisningen
Digitalt lärande
Öppna nivå 5
Ramavtal digitala resurser
Öppna nivå 6
Inläsning av litteratur
Strömmande media via SLI Education
Swedish film
Kursutveckling
Fortbildningar för lärare
Öppna nivå 7
Aktionsforskning och pedagogisk förnyelse
Framtidens kompetenser och bildning – vad kan folkhögskolan bidra med?
Allmän kurs i utveckling
Öppna nivå 8
Praktisk kursinformation
Kursinnehåll
Deltagarröster om kursen
Anordnare och ansvariga
Yrkesutbildning i utveckling
Öppna nivå 9
Kursinnehåll
Praktisk kursinformation
Anordnare och ansvariga
Folkhögskolan som konstnärlig bildningspraktik
Öppna nivå 10
Kursinnehåll
Praktisk kursinformation
Anordnare och ansvariga
Estetiska uttryck och kreativa metoder, 4 hp
Folkhögskolan som särskild utbildningsform och didaktisk verkstad, 15 hp
Folkhögskollärare, 60 hp
Friluftspedagogik för vuxna, 15 hp
Pedagogiskt arbete/ Specialpedagogik, 120 hp
Vuxenpedagogik, grundkurs, 15 hp
Ledning och styrning
Öppna nivå 11
Kvalitet och utveckling
Öppna nivå 12
Kvalitetsarbete steg för steg
Öppna nivå 13
Planera kvalitetsarbetet
Följ utvecklingen
Analysera kvalitetsarbetet
Hörnstenar för bildning
Kvalitetskonferens
Jobba med hållbarhet
Dokumentera och arkivera
Öppna nivå 14
Lagar och regler
Dokument som måste finnas på plats
Öppna nivå 15
Studeranderättsligt dokument
Delegationsordning
SeQF-dokumentation
Rutiner för studieomdömet
Dokument som är bra att ha på plats
Öppna nivå 16
Likabehandlingsplan
Policydokument
Folkhögskoleenkäten
Öppna nivå 17
Förberedelser
Genomförande
Jobba med resultatet
Öppna nivå 18
Håll fokussamtal
Självskattning
Frågebatteri
Aktivitetsplan
Enkätverktyget Insurvey
Folkhögskolornas organisering
Kurser, konferenser och utbildning
Öppna nivå 19
Introduktion för nya rektorer och biträdande rektorer
Öppna nivå 20
På gång
Formalia, behörigheter och intyg
Utvecklingsarbete
Kommunikation och marknadsföring
Fortbildningar och utbildningar
Nätverk och mötesplatser
Folkhögskolornas organisering
Folkhögskolornas serviceorganisation, FSO
Statsbidragsvillkor och villkorsanvisningar
Mentorskap för nya rektorer
Fortbildningsgrupp för rektorer
Marknadsföring
Öppna nivå 21
Jobba med folkhögskola.nu
Öppna nivå 22
Lägg in kurser
Nyheter och deltagarberättelser
Hur funkar söket på folkhögskola.nu?
Jobba med skolsidan på folkhögskola.nu
Publicera bilder och filmer
Vad gör användarna på folkhögskola.nu?
Jobba med tillgänglighet
Ändra kartan
Vanliga frågor och svar
Jobba med er folkhögskolas egen webbplats
Folkhögskolans dag
Öppna nivå 23
Demokrati och val
Öppna nivå 24
Intervjua lokala politiker
Varför väljer du folkhögskolan?
Folkhögskolan och lokalsamhället
Öppna nivå 25
Sunderby folkhögskola odlar med spillvärme
Fråga grannarna
9 tips för att nå de globala målen lokalt
Kampanjen Kapow
Fortbildning inom marknadsföring och kommunikation
Optimera en webbplats för sökmotor (SEO)
Breddad rekrytering för ökad mångfald
Öppna nivå 26
Inspireras av andras tips
Samarbeta med andra!
Bjud in och byt plats!
Checka dig själv!
Prata med fler!
Se över din verksamhet!
Tips för att komma igång!
Workshop: Från problemformulering till handlingsplan
Jobba med kommunikationsstrategier
Behörigheter
Öppna nivå 27
Kurs i folkhögskolans behörighetsmodell
Öppna nivå 28
Omfattningskravet
Innehållskravet
Studieomdömet
Urval till högre studier
Folkhögskolans intyg
Rekrytering och antagning
Studieplan
Kontakter med arbetslivet
Jobba med kursplaner
Vägledning med deltagarna
Avbrutna eller ändrade studier
Folkhögskolans intyg
Öppna nivå 29
Exempel på kursintyg
Hitta nätverk
Kompetensutveckling
Administration
Öppna nivå 30
SchoolSoft
Öppna nivå 31
Inloggning
Öppna nivå 32
FAQ om tvåfaktorsautentisering
Utbildningar
Förvaltning och delaktighet
Avtalsöversyn
Checklista för administration
Rapportering av verksamhet
Öppna nivå 33
Årshjul för rapportering
Konferenser och nätverkande
Folkhögskolans finansiering
Räknesnurror för avstämning
Ekonomiska bidrag att söka
Öppna nivå 34
Marknadsföringsbidrag
Bidrag och samarbeten om global hållbarhet
Bidrag till föreläsningar om vetenskap
Kopieringsavtal
Nätverkande
Öppna nivå 35
Nätverkande
Öppna nivå 36
Nätverk inom folkhögskolan
Öppna nivå 37
Nätverk inom folkhögskola
Öppna nivå 38
BALSAM
FLiS - Folkhögskolor med lärarassistentutbildning i samverkan
Folkhögskolornas klimatnätverk
Folkhögskolornas journalistnätverk
Folkhögskolans Veteranförening
Funktionsrätt på folkhögskola
Fritidsledarskolorna i samverkan
Föreningen för folkbildningsforskning
Gräsrotsinitiativet för ökad mångfald på folkhögskolans estetiska kurser
Karibu
LUST
Offensiv Folkbildning
Facebookgrupper för personal
VÄGEN
Metodbanken Jag-vi-världen
Öppna nivå 39
Jobba med metoden
Öppna nivå 40
Om metoden Jag-vi-världen
Öppna nivå 41
Att ge över makten
mobiliserande didaktik medskapande
vikten av möten
Upplägg för lärare
Öppna nivå 42
Tina
Kennet
moa och erika
Janniche
Öppna nivå 43
gruppöverskridande arbete
funktionsvariationer vara
Om metodbanken
Beställ folder
Berättande
Öppna nivå 44
Att berätta och lyssna
Titta på film om att förändra
Den egna berättelsen och Globala målen
Marcus berättelse
Belinda
Skapa egna sommarprat
Moas berättelse
Elinas berättelse
Gemensam kartläggning
Fanzine
Öppna nivå 45
Pöbel-Bödeln #1
Pöbelbödeln #2
Framtidsvisioner - Hur bilder formar vår värld
En dag på folkhögskola 2030 - utopi och dystopi
Dela berättelser
zooma in zooma ut
Bygg din egen tidslinje
Öppna nivå 46
Christians lektionsupplägg - Tidslinje
Sagas berättelse
Najats berättelse
Amandas berättelse
Lyssna på en gemensam berättelse
Globala Målen
Öppna nivå 47
Gör din egen bössa till Musikhjälpen
Terra-Pi: Känslosallad
Terra-Pi: Ensam eller tillsammansengagemang
Terra-Pi: Aktiveringspilen
Terra-Pi: Framtidsvisionen
Erika om Globala målen
Länklista till deltagare
Forma en idé till ett projekt
Forska om organisationer
Skapa manifest
Gemensam kartläggning
Hemsidor och interaktiva övningar
Forska om Globala målen
Vad är Globala målen & Agenda 2030
Förändringsarbete
Öppna nivå 48
Moas förändringsarbete
Musikprojekt om kvinnor i spelvärlden
Gör min arbetsplats fri från papper!
Vem har makt att påverka?
Saga - konstutställning
Podden Våga vara obekväm
Kawyan och Gabi
William
Katti
Mika
Jenny
Vad är förändringsarbete?
Exempel på projektplanering och dokumentering
Projektplanering för deltagare
Checklista och aktivitetsplan
Pro action café
Att lämna över klassrummet
Öppna nivå 49
Christians lektionsupplägg
Att strukturera ett förändringsarbete
Mallar - Projektplanering
Tema kvinna
Presentera förändringsarbeten
Inför ditt förändringsarbete
Övningar för uppstart och avslut
Öppna nivå 50
Vad är engagemang?
Intro Jag-vi-världen
Gemensamma förhållningsregler
Framtidslinjen
Samtal om framtid och förändringsarbeten
Om projektet Min story - vår agenda
Berättelser från deltagare och personal
Öppna nivå 51
Podden Folkbildarsalongen
Elin
Elina
Adelina
Eric
Ulrika
Robin
Christian
Folkbildarpodden
Anna-Lena
ta hjälp av en fortbildare
Öppna nivå 52
Sida för fortbildare
Våra organisationer
Öppna nivå 2
Folkhögskolornas serviceorganisation
Öppna nivå 3
Kontakta FSO
Personal FSO
Styrelse FSO
Offentligägda folkhögskolor
Öppna nivå 4
Månadshälsning
Kontakta oss
OFI:s styrelse
Medlemsskolor
Protokoll
Stadgar
Rörelsefolkhögskolor
Öppna nivå 5
Det här är RIO
Öppna nivå 6
Våra medlemsskolor
Kongress
Styrelse
Kansli
Idé och uppdrag
Öppna nivå 7
Verksamhetsinriktning 2023-2024
Rörelsefolkhögskolornas idégrund
Medlemskap och samverkan
Historia
Stadgar
Så tycker RIO
Öppna nivå 8
Pressmeddelanden
Remissvar
Rapporter
Nyheter
RIOs nyhetsbrev
Kontakta oss
In English
Lediga jobb
Kontakt
Öppna nivå 2
Nyhetsbrev
Om webbplatsen
Lättläst
Om folkhögskola
För personal på folkhögskola
Våra organisationer
Lediga jobb
Kontakt
Lättläst
Sök
Meny
Kalender
Pedagogik
Ledning och styrning
Marknadsföring
Behörigheter
Administration
Nätverkande
VÄGEN
Metodbanken Jag-vi-världen
Metodbanken Jag-vi-världen
Jobba med metoden
Öppna nivå 5
Om metoden Jag-vi-världen
Öppna nivå 3
Att ge över makten
mobiliserande didaktik medskapande
vikten av möten
Upplägg för lärare
Öppna nivå 4
Tina
Kennet
moa och erika
Janniche
Öppna nivå 5
gruppöverskridande arbete
funktionsvariationer vara
Om metodbanken
Beställ folder
Övningar för uppstart och avslut
Öppna nivå 8
Vad är engagemang?
Intro Jag-vi-världen
Gemensamma förhållningsregler
Framtidslinjen
Samtal om framtid och förändringsarbeten
Berättande
Öppna nivå 7
Att berätta och lyssna
Titta på film om att förändra
Den egna berättelsen och Globala målen
Marcus berättelse
Belinda
Skapa egna sommarprat
Moas berättelse
Elinas berättelse
Gemensam kartläggning
Fanzine
Öppna nivå 6
Pöbel-Bödeln #1
Pöbelbödeln #2
Framtidsvisioner - Hur bilder formar vår värld
En dag på folkhögskola 2030 - utopi och dystopi
Dela berättelser
zooma in zooma ut
Bygg din egen tidslinje
Öppna nivå 7
Christians lektionsupplägg - Tidslinje
Sagas berättelse
Najats berättelse
Amandas berättelse
Lyssna på en gemensam berättelse
Om projektet Min story - vår agenda
Globala Målen
Öppna nivå 7
Gör din egen bössa till Musikhjälpen
Terra-Pi: Känslosallad
Terra-Pi: Ensam eller tillsammansengagemang
Terra-Pi: Aktiveringspilen
Terra-Pi: Framtidsvisionen
Erika om Globala målen
Länklista till deltagare
Forma en idé till ett projekt
Forska om organisationer
Skapa manifest
Gemensam kartläggning
Hemsidor och interaktiva övningar
Forska om Globala målen
Vad är Globala målen & Agenda 2030
Berättelser från deltagare och personal
Öppna nivå 8
Podden Folkbildarsalongen
Elin
Elina
Adelina
Eric
Ulrika
Robin
Christian
Folkbildarpodden
Anna-Lena
Förändringsarbete
Öppna nivå 8
Moas förändringsarbete
Musikprojekt om kvinnor i spelvärlden
Gör min arbetsplats fri från papper!
Vem har makt att påverka?
Saga - konstutställning
Podden Våga vara obekväm
Kawyan och Gabi
William
Katti
Mika
Jenny
Vad är förändringsarbete?
Exempel på projektplanering och dokumentering
Projektplanering för deltagare
Checklista och aktivitetsplan
Pro action café
Att lämna över klassrummet
Öppna nivå 8
Christians lektionsupplägg
Att strukturera ett förändringsarbete
Mallar - Projektplanering
Tema kvinna
Presentera förändringsarbeten
Inför ditt förändringsarbete
ta hjälp av en fortbildare
Öppna nivå 8
Sida för fortbildare
För personal på folkhögskola
Metodbanken Jag-vi-världen
ta hjälp av en fortbildare
Sida för fortbildare
Sida för fortbildare
Uppdaterad: 7 mars 2024
Ladda ner som PDF
Aktivera talande Webb
Dela: