Biskops Arnö Nordens folkhögskola söker biträdande rektor

Stiftelsen Nordens Biskops Arnö söker en biträdande rektor. Vi har stora ambitioner och vi behöver se över vår organisation inför framtiden. Ansök senast den 30 september.
Uppdaterad: 27 augusti 2024

Om tjänsten

Vi söker dig med med stort engagemang och förankring i folkbildning och kultur. Du är förtrogen med folkhögskolan som utbildningsform och Sveriges utbildningssystem i allmänhet. Vi ser gärna att du har högskoleutbildning och erfarenhet av att arbeta i en ledande position.

Hur rektor och biträdande rektor fördelar arbetsuppgifterna mellan sig är en öppen fråga. Uppdraget omfattar arbetsledarskap, utbildningsledarskap för Yrkeshögskolan, nordiskt kontaktarbete, projektansökningar och sommar- och kortkursutbud mm.

Om organisationen

Stiftelsen Nordens Biskops Arnö bedriver folkhögskola med 7 olika kurser, Yrkeshögskola med Sveriges enda utbildning till yrkesfotograf, Svenska för invandrare i Uppsala, uppdragsutbildning, Nordisk verksamhet, kort- och sommarkurser och en mindre omfattande kursgård.

Stiftelsen Nordens Biskops Arnö startade verksamheten på Biskops Arnö 1958, med inriktning att bedriva en nordisk folkhögskola och ett nordiskt institut. Stiftelseskapare och huvudman är Föreningen Norden. Ordförande är Anna Ekström, tidigare folkbildningsminister.

Vi är starkt förankrade i folkbildningen och kulturen.

Biskops Arnö, Bålsta

Tjänstens omfattning

Sista ansökningsdatum

2024-09-30 00:00:00

Hur söker jag jobbet?

Ansökan skickas till: info@biskopsarno.se

Eller till:

Stiftelsen Nordens Biskops Arnö
Biskopsarnövägen 30
746 93 Bålsta

Märk ansökan med biträdande rektor.

Mats Lundborg, rektor
mats.lundborg@biskopsarno.se

Övrigt

Vi tillämpar provanställning. Tillträde enligt ök.

Ange löneanspråk.