Lärare i matematik och naturkunskap till Litorina folkhögskola

Vi söker nu en folkbildande lärare i matematik och naturkunskap samt undervisning i vårt profilämne Östersjökunskap som är ett ämne med fasta lektioner på våra scheman. Ämnesinnehåll är allt Östersjörelaterat som kan kopplas till andra skolämnen som natur/miljö och geografi/historia/samhällskunskap m.m. Ansök senast den 2 maj.
Uppdaterad: 8 april 2024

Om tjänsten

Anställningen är en heltidstjänst tills vidare men inleds med en provanställning.

Tjänsten tillträdes: 1 augusti 2024 (läsårsstart 2024-2025 är 19 augusti).

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Om rollen

Du som söker ska vara en eldsjäl som lärare i matematik och naturkunskap. Vi ser också att du har en stor bredd i din övriga kompetens.

Erfarenhet av folkhögskolepedagogik är meriterande. Du ska vara trygg i din yrkesroll som pedagog, ha ett engagemang för dina kursdeltagare och arbetsområdet samt ha en god samarbetsförmåga.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet eftersom Litorina folkhögskolas verksamhet vilar på en demokratisk grund. Mångfalden är en tillgång.

Om organisationen

Litorina folkhögskola i Karlskrona, Blekinge är en resande folkhögskola och ett framstående folkbildningscenter med svensk och internationell prägel samt fokus på Östersjöområdet i skolans Östersjöprofil.

Vi erbjuder bl.a. utbildningar för vuxna på allmän kurs på både grundskole- och gymnasienivå samt flera andra kurser med stor bredd.

Karlskrona

Tjänstens omfattning

Sista ansökningsdatum

2024-05-02 00:00:00