Glokala folkhögskolan söker en pedagog i svenska/sva, samhällskunskap och engelska

Nu söker Glokala folkhögskolan i Malmö en pedagog på 80 procent till allmän kurs med glokal inriktning, för undervisning i svenska/svenska som andraspråk, samhällskunskap och engelska, med tillträde 13 januari 2025. Ansök senast den 15 november.
Uppdaterad: 17 oktober 2024

Om tjänsten

Vi söker dig med som är utbildad lärare med ämneskompetens i svenska och engelska. På allmän kurs arbetar vi språkutvecklande och ser flerspråkighet som en resurs. Du arbetar nära våra övriga pedagoger, vår administration och ledning för att stödja deltagarna i sitt lärande. I tjänsten ingår mentorskap och socialpedagogiskt arbete.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är utbildad engelsk-/svensklärare, eller med annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med språkutvecklande metoder.

Meriterande

• Flerspråkighet.
  • Folkhögskollärarexamen.
  • Erfarenhet av folkbildning eller civilsamhället i övrigt.
  • Erfarenhet av undervisning på folkhögskola.
  • Ämneskompetens i samhällskunskap eller historia.
  • Erfarenhet av arbetslagsledning.

Varaktighet, arbetstid:

80 procent, ferietjänst, önskat tillträde 13 januari 2025, projektanställning under 2025.

Om rollen

Som person brinner du för att få våra deltagare att lära och utvecklas framåt. Du är en person med ett normkritiskt förhållningssätt som tar ansvar och hanterar de utmaningar som uppstår i vardagen med insikt om att ditt bemötande påverkar deltagarens lärande.

Vi vill att du är utvecklingsinriktad, har god kommunikativ förmåga och förmåga att se till helheten.

Om organisationen

Vår vision är en värld där alla vågar vara nyfikna. Tillsammans skapar vi ny kunskap för ett jämlikt och solidariskt Malmö.

Malmö

Tjänstens omfattning

Sista ansökningsdatum

2024-11-15 00:00:00

Hur söker jag jobbet?

Skicka din ansökan till jenny@glokala.org

Ansök senast 15 november 2024 med personligt brev och CV.

Märk ansökan med “ansökan svenska/engelska” i ämnesraden.

Jenny Andersson, rektor
jenny@glokala.org

Facklig kontaktperson

Gisela Mårtensson Ljungberg, Sveriges Lärare
0765-47 47 08 (sms)
gisela@glokala.org

Övrigt

Lön: Glokala folkhögskolan tillämpar likalön för vår pedagogiska personal, 39 523 kr/månaden för motsvarande heltid.