Lärare inom textil, re-design och återbruk till Angered folkhögskola

Angered folkhögskola i Göteborg söker en duktig och erfaren lärare som kan hjälpa våra blivande deltagare att stärkas, rustas och närma sig arbetsmarknaden. Ansök senast den 24 oktober.
Uppdaterad: 2 oktober 2024

Om tjänsten

Angered folkhögskola planerar i samverkan med föreningen Stödnätet att under perioden november 2024 till juni 2025 bedriva ett förberedande jobbspår för tredjelandsmedborgare inom området textil sömnad, re-design och återbruk.

Deltagarna kommer att ha begränsade svenskkunskaper varför yrkessvenskan är grundläggande. Deltagarna ska under kursen bland annat få grundläggande kunskaper inom sömnad, återbruk, mönsterkonstruktion och kläddesign.

Till detta söker vi en duktig och erfaren lärare som kan hjälpa våra blivande deltagare att stärkas, rustas och närma sig arbetsmarknaden.

Anställningen är på 50 % och tidsbegränsad från 1 november 2024-31 maj 2025.

Om organisationen

Angered

Tjänstens omfattning

Sista ansökningsdatum

2024-10-24 00:00:00

Hur söker jag jobbet?

Ansök senast 24 oktober. Mejla din ansökan till daniel.laksotesak@angeredfhsk.se.

Daniel Lakso Tesak
daniel.laksotesak@angeredfhsk.se