Vårdlärare till S:ta Birgittas folkhögskola

S:ta Birgittas folkhögskola i Stockholm söker en vårdlärare på deltid för vår växande undersköterskeutbildning. Ansök senast den 1 november.
Uppdaterad: 9 oktober 2024

Om tjänsten

Vår undersköterskeutbildning växer och vi behöver rekrytera en vårdlärare på deltid med möjlighet till utökad tjänst vartefter utbildningen fortsätter att utvecklas.

Vi söker dig som är utbildad vårdlärare, är hemma i folkhögskolans pedagogiska arbetssätt och trivs i samarbetet med kollegor, i en miljö som präglas av utveckling och ett språkstärkande arbetssätt.

Om rollen

Du kommer att vara en del i ett arbetslag där du får mentorsansvar för en klass som studerar på deltid. Då majoriteten av studerande har andra modersmål än svenska så behöver du tillsammans med kollegor arbeta språkstärkande i din undervisning.

Du planerar, genomför och utvärderar undervisning utifrån behörighetskraven för att kunna söka yrkestiteln, folkhögskolans pedagiska metoder, skolans pedagogiska styrdokument och de studerandes behov.

Om organisationen

S:ta Birgittas folkhögskola är en av tre katolska folkhögskolor i Sverige. Skolan har från och med terminsstarten i januari 2025 sitt säte i Älvsjö. Vi är en liten skola med 140-160 vuxenstuderande.

Skolans grundläggande verksamhetsidé är att, utifrån den katolska socialfilosofins syn på människan och samhället samt regeringens fyra syften med folkbildningen, ge kurser som möjliggör för de studerande att komma vidare i livet genom högskolestudier eller arbete. Därför är skolans huvudverksamhet Allmän kurs och växande Undersköterskeutbildning som ger behörighet att söka den skyddade yrkestiteln.

Utbildningens syfte är att de studerande ska kunna söka yrkestiteln hos socialstyrelsen samt vara anställningsbara inom vård- och omsorgsyrket som undersköterskor.

Stockholm, Älvsjö

Tjänstens omfattning

Sista ansökningsdatum

2024-11-01 00:00:00

Hur söker jag jobbet?

Ansökan mailas till bengt.almstedt@stabirgitta.se.

Bengt Almstedt, rektor
bengt.almstedt@stabirgitta.se