Om folkhögskola
Öppna nivå 2
Bildning och lärande
Folkhögskolans utbud
Resultat och effekter
Folkhögskolan utjämnar klyftor
Finansiering
Vår historia och framtid
Här finns vi
För personal på folkhögskola
Öppna nivå 2
Kalender
Pedagogik
Öppna nivå 3
Jag-vi-världen
Demokrati och likabehandling
Öppna nivå 4
Likabehandling i klassrum och lärarlag
Global hållbarhet i undervisningen
Digitalt lärande
Kursutveckling
Fortbildningar för lärare
Öppna nivå 5
Aktionsforskning och pedagogisk förnyelse
Framtidens kompetenser och bildning – vad kan folkhögskolan bidra med?
Allmän kurs i utveckling
Öppna nivå 6
Praktisk kursinformation
Kursinnehåll
Deltagarröster om kursen
Anordnare och ansvariga
Yrkesutbildning i utveckling
Öppna nivå 7
Kursinnehåll
Praktisk kursinformation
Anordnare och ansvariga
Folkhögskolan som konstnärlig bildningspraktik
Öppna nivå 8
Kursinnehåll
Praktisk kursinformation
Anordnare och ansvariga
Estetiska uttryck och kreativa metoder, 4 hp
Folkhögskolan som särskild utbildningsform och didaktisk verkstad, 15 hp
Folkhögskollärare, 60 hp
Friluftspedagogik för vuxna, 15 hp
Pedagogiskt arbete/ Specialpedagogik, 120 hp
Vuxenpedagogik, grundkurs, 15 hp
Ledning och styrning
Öppna nivå 9
Kvalitet och utveckling
Öppna nivå 10
Kvalitetsarbete steg för steg
Öppna nivå 11
Planera kvalitetsarbetet
Följ utvecklingen
Analysera kvalitetsarbetet
Hörnstenar för bildning
Kvalitetskonferens
Jobba med hållbarhet
Dokumentera och arkivera
Öppna nivå 12
Lagar och regler
Dokument som måste finnas på plats
Öppna nivå 13
Studeranderättsligt dokument
Delegationsordning
SeQF-dokumentation
Rutiner för studieomdömet
Dokument som är bra att ha på plats
Öppna nivå 14
Likabehandlingsplan
Policydokument
Folkhögskoleenkäten
Öppna nivå 15
Förberedelser
Genomförande
Jobba med resultatet
Öppna nivå 16
Håll fokussamtal
Självskattning
Frågebatteri
Aktivitetsplan
Enkätverktyget Insurvey
Folkhögskolornas organisering
Kurser, konferenser och utbildning
Öppna nivå 17
Introduktion för nya rektorer och biträdande rektorer
Öppna nivå 18
På gång
Formalia, behörigheter och intyg
Utvecklingsarbete
Kommunikation och marknadsföring
Fortbildningar och utbildningar
Nätverk och mötesplatser
Folkhögskolornas organisering
Folkhögskolornas serviceorganisation, FSO
Statsbidragsvillkor och villkorsanvisningar
Mentorskap för nya rektorer
Fortbildningsgrupp för rektorer
Marknadsföring
Öppna nivå 19
Jobba med folkhögskola.nu
Öppna nivå 20
Lägg in kurser
Nyheter och deltagarberättelser
Hur funkar söket på folkhögskola.nu?
Jobba med skolsidan på folkhögskola.nu
Publicera bilder och filmer
Vad gör användarna på folkhögskola.nu?
Jobba med tillgänglighet
Ändra kartan
Vanliga frågor och svar
Jobba med er folkhögskolas egen webbplats
Folkhögskolans dag
Öppna nivå 21
Demokrati och val
Öppna nivå 22
Intervjua lokala politiker
Varför väljer du folkhögskolan?
Folkhögskolan och lokalsamhället
Öppna nivå 23
Sunderby folkhögskola odlar med spillvärme
Fråga grannarna
9 tips för att nå de globala målen lokalt
Kampanjen Kapow
Fortbildning inom marknadsföring och kommunikation
Optimera en webbplats för sökmotor (SEO)
Breddad rekrytering för ökad mångfald
Öppna nivå 24
Inspireras av andras tips
Samarbeta med andra!
Bjud in och byt plats!
Checka dig själv!
Prata med fler!
Se över din verksamhet!
Tips för att komma igång!
Workshop: Från problemformulering till handlingsplan
Behörigheter
Öppna nivå 25
Kurs i folkhögskolans behörighetsmodell
Öppna nivå 26
Omfattningskravet
Innehållskravet
Studieomdömet
Urval till högre studier
Folkhögskolans intyg
Rekrytering och antagning
Studieplan
Kontakter med arbetslivet
Jobba med kursplaner
Vägledning med deltagarna
Avbrutna eller ändrade studier
Folkhögskolans intyg
Öppna nivå 27
Exempel på kursintyg
Hitta nätverk
Kompetensutveckling
Administration
Öppna nivå 28
SchoolSoft
Öppna nivå 29
Inloggning
Öppna nivå 30
FAQ om tvåfaktorsautentisering
Utbildningar
Förvaltning och delaktighet
Avtalsöversyn
Checklista för administration
Rapportering av verksamhet
Öppna nivå 31
Årshjul för rapportering
Konferenser och nätverkande
Folkhögskolans finansiering
Räknesnurror för avstämning
Ekonomiska bidrag att söka
Öppna nivå 32
Marknadsföringsbidrag
Bidrag och samarbeten om global hållbarhet
Bidrag till föreläsningar om vetenskap
Kopieringsavtal
Nätverkande
Öppna nivå 33
Nätverkande
Öppna nivå 34
Nätverk inom folkhögskolan
Öppna nivå 35
Nätverk inom folkhögskola
Öppna nivå 36
BALSAM
FLiS - Folkhögskolor med lärarassistentutbildning i samverkan
Folkhögskolornas klimatnätverk
Folkhögskolornas journalistnätverk
Folkhögskolans Veteranförening
Funktionsrätt på folkhögskola
Fritidsledarskolorna i samverkan
Föreningen för folkbildningsforskning
Gräsrotsinitiativet för ökad mångfald på folkhögskolans estetiska kurser
Karibu
LUST
Offensiv Folkbildning
Facebookgrupper för personal
VÄGEN
Metodbanken Jag-vi-världen
Öppna nivå 37
Jobba med metoden
Öppna nivå 38
Om metoden Jag-vi-världen
Om metoden Jag-vi-världen
Upplägg för lärare
Om metodbanken
Berättande
Öppna nivå 39
Moas berättelse
Gemensam kartläggning
Fanzine
Öppna nivå 40
Pöbel-Bödeln #1
Pöbelbödeln #2
Utopi/Dystopi
Dramaövning
Dela berättelser
zooma in zooma ut
Bygg din egen tidslinje
Öppna nivå 41
Christians lektionsupplägg - Tidslinje
Sagas berättelse
Najats berättelse
Amandas berättelse
Lyssna på en gemensam berättelse
Globala Målen
Öppna nivå 42
Terra-Pi: Känslosallad
Terra-Pi: Ensam eller tillsammansengagemang
Terra-Pi: Aktiveringspilen
Terra-Pi: Framtidsvisionen
Erika om Globala målen
Länklista till deltagare
Forma en idé till ett projekt
Forska om organisationer
Skapa manifest
Gemensam kartläggning
Hemsidor och interaktiva övningar
Forska om Globala målen
Vad är Globala målen & Agenda 2030
Förändringsarbete
Öppna nivå 43
Vem har makt att påverka?
Saga - konstutställning
Podden Våga vara obekväm
Kawyan och Gabi
Vad är förändringsarbete?
Exempel på projektplanering och dokumentering
Projektplanering för deltagare
Checklista och aktivitetsplan
Pro action café
Att lämna över klassrummet
Öppna nivå 44
Christians lektionsupplägg
Om projektet Min story - vår agenda
Öppna nivå 45
Projektbloggen
Berättelser från deltagare och personal
Öppna nivå 46
Tina
Podden Folkbildarsalongen
Elin
Elina
Mika
Adelina
William
Eric
Ulrika
Robin
Jenny
Christian
Övningar för uppstart och avslut
Öppna nivå 47
Vad är engagemang?
Intro Jag-vi-världen
Gemensamma förhållningsregler
Framtidslinjen
Samtal om framtid och förändringsarbeten
Metodbanken Jag-vi-världen
Öppna nivå 48
Om metodbanken
Berättande
Öppna nivå 49
Gemensam kartläggning
Fanzine
Öppna nivå 50
Pöbel-Bödeln #1
Pöbelbödeln #2
Utopi/Dystopi
Dramaövning
Dela berättelser
Improvisationsövning
Bygg din egen tidslinje
Öppna nivå 51
Christians lektionsupplägg - Tidslinje
Sagas berättelse
Najats berättelse
Amandas berättelse
Lyssna på en gemensam berättelse
Globala Målen
Öppna nivå 52
Terra-Pi: Känslosallad
Terra-Pi: Ensam eller tillsammansengagemang
Terra-Pi: Aktiveringspilen
Terra-Pi: Framtidsvisionen
Erika om Globala målen
Länklista till deltagare
Forma en idé till ett projekt
Forska om organisationer
Manifestövning
Gemensam kartläggning
Hemsidor och interaktiva övningar
Forska om Globala målen
Vad är Globala målen & Agenda 2030
Förändringsarbete
Öppna nivå 53
Möten med makthavare
Saga - konstutställning
Podden Våga vara obekväm
Kawyan och Gabi
Vad är förändringsarbete?
Exempel på projektplanering och dokumentering
Projektplanering för deltagare
Checklista och aktivitetsplan
Pro action café
Att lämna över klassrummet
Öppna nivå 54
Christians lektionsupplägg
Om metoden Jag-vi-världen
Öppna nivå 55
Jobba med metoden
Om metoden Jag-vi-världen
Om projektet Min story - vår agenda
Öppna nivå 56
Projektbloggen
Berättelser från projektet
Öppna nivå 57
Tina
Podden Folkbildarsalongen
Elin
Elina
Mika
Adelina
William
Elina(2)
Eric
Ulrika
Robin
Jenny
Christian
Kom igång
Öppna nivå 58
Vad är engagemang?
Gemensamma förhållningsregler
Avslutande övningar
Öppna nivå 59
Samtal om framtid och förändringsarbeten
Framtidslinjen
Ta hjälp av en fortbildare
Öppna nivå 60
Sida för fortbildare
NY - BOKA FORTBILDARE
Öppna nivå 61
Sida för fortbildare
Mötesformer
Mötesformer VERS 2
Ta hjälp av en fortbildare
Öppna nivå 62
Sida för fortbildare
Våra organisationer
Öppna nivå 2
Folkhögskolornas serviceorganisation
Öppna nivå 3
Kontakta FSO
Personal FSO
Styrelse FSO
Offentligägda folkhögskolor
Öppna nivå 4
Månadshälsning
Kontakta oss
OFI:s styrelse
Medlemsskolor
Protokoll
Stadgar
Rörelsefolkhögskolor
Öppna nivå 5
Det här är RIO
Öppna nivå 6
Våra medlemsskolor
Kongress
Styrelse
Kansli
Idé och uppdrag
Öppna nivå 7
Verksamhetsinriktning 2023-2024
Rörelsefolkhögskolornas idégrund
Medlemskap och samverkan
Historia
Stadgar
Så tycker RIO
Öppna nivå 8
Pressmeddelanden
Remissvar
Rapporter
Nyheter
RIOs nyhetsbrev
Kontakta oss
In English
Lediga jobb
Kontakt
Öppna nivå 2
Nyhetsbrev
Pressrum
Om webbplatsen
Lättläst
Om folkhögskola
För personal på folkhögskola
Våra organisationer
Lediga jobb
Kontakt
Lättläst
Sök
Meny
Kalender
Pedagogik
Ledning och styrning
Marknadsföring
Behörigheter
Administration
Nätverkande
VÄGEN
Metodbanken Jag-vi-världen
Metodbanken Jag-vi-världen
Jobba med metoden
Öppna nivå 2
Om metoden Jag-vi-världen
Om metoden Jag-vi-världen
Upplägg för lärare
Om metodbanken
Om projektet Min story - vår agenda
Öppna nivå 5
Projektbloggen
Ta hjälp av en fortbildare
Öppna nivå 18
Sida för fortbildare
Berättande
Öppna nivå 4
Moas berättelse
Gemensam kartläggning
Fanzine
Öppna nivå 3
Pöbel-Bödeln #1
Pöbelbödeln #2
Utopi/Dystopi
Dramaövning
Dela berättelser
zooma in zooma ut
Bygg din egen tidslinje
Öppna nivå 4
Christians lektionsupplägg - Tidslinje
Sagas berättelse
Najats berättelse
Amandas berättelse
Lyssna på en gemensam berättelse
Berättelser från deltagare och personal
Öppna nivå 5
Tina
Podden Folkbildarsalongen
Elin
Elina
Mika
Adelina
William
Eric
Ulrika
Robin
Jenny
Christian
Globala Målen
Öppna nivå 4
Terra-Pi: Känslosallad
Terra-Pi: Ensam eller tillsammansengagemang
Terra-Pi: Aktiveringspilen
Terra-Pi: Framtidsvisionen
Erika om Globala målen
Länklista till deltagare
Forma en idé till ett projekt
Forska om organisationer
Skapa manifest
Gemensam kartläggning
Hemsidor och interaktiva övningar
Forska om Globala målen
Vad är Globala målen & Agenda 2030
Övningar för uppstart och avslut
Öppna nivå 5
Vad är engagemang?
Intro Jag-vi-världen
Gemensamma förhållningsregler
Framtidslinjen
Samtal om framtid och förändringsarbeten
Förändringsarbete
Öppna nivå 5
Vem har makt att påverka?
Saga - konstutställning
Podden Våga vara obekväm
Kawyan och Gabi
Vad är förändringsarbete?
Exempel på projektplanering och dokumentering
Projektplanering för deltagare
Checklista och aktivitetsplan
Pro action café
Att lämna över klassrummet
Öppna nivå 5
Christians lektionsupplägg
Metodbanken Jag-vi-världen
Öppna nivå 18
Om metodbanken
Berättande
Öppna nivå 6
Gemensam kartläggning
Fanzine
Öppna nivå 7
Pöbel-Bödeln #1
Pöbelbödeln #2
Utopi/Dystopi
Dramaövning
Dela berättelser
Improvisationsövning
Bygg din egen tidslinje
Öppna nivå 8
Christians lektionsupplägg - Tidslinje
Sagas berättelse
Najats berättelse
Amandas berättelse
Lyssna på en gemensam berättelse
Globala Målen
Öppna nivå 9
Terra-Pi: Känslosallad
Terra-Pi: Ensam eller tillsammansengagemang
Terra-Pi: Aktiveringspilen
Terra-Pi: Framtidsvisionen
Erika om Globala målen
Länklista till deltagare
Forma en idé till ett projekt
Forska om organisationer
Manifestövning
Gemensam kartläggning
Hemsidor och interaktiva övningar
Forska om Globala målen
Vad är Globala målen & Agenda 2030
Förändringsarbete
Öppna nivå 10
Möten med makthavare
Saga - konstutställning
Podden Våga vara obekväm
Kawyan och Gabi
Vad är förändringsarbete?
Exempel på projektplanering och dokumentering
Projektplanering för deltagare
Checklista och aktivitetsplan
Pro action café
Att lämna över klassrummet
Öppna nivå 11
Christians lektionsupplägg
Om metoden Jag-vi-världen
Öppna nivå 12
Jobba med metoden
Om metoden Jag-vi-världen
Om projektet Min story - vår agenda
Öppna nivå 13
Projektbloggen
Berättelser från projektet
Öppna nivå 14
Tina
Podden Folkbildarsalongen
Elin
Elina
Mika
Adelina
William
Elina(2)
Eric
Ulrika
Robin
Jenny
Christian
Kom igång
Öppna nivå 15
Vad är engagemang?
Gemensamma förhållningsregler
Avslutande övningar
Öppna nivå 16
Samtal om framtid och förändringsarbeten
Framtidslinjen
Ta hjälp av en fortbildare
Öppna nivå 17
Sida för fortbildare
NY - BOKA FORTBILDARE
Öppna nivå 18
Sida för fortbildare
Mötesformer
Mötesformer VERS 2
För personal på folkhögskola
Metodbanken Jag-vi-världen
Förändringsarbete
Checklista och aktivitetsplan
Checklista och aktivitetsplan
Uppdaterad: 7 mars 2024
Ladda ner som PDF
Aktivera talande Webb
Dela: